Η επένδυση το Κατάρ αφορά σε: >Σταθμό αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG >Σταθμό αποθήκευσης και επαναεριοποίησης LPG >Μονάδα ηλεκτροπαραγωγής από LPG 1100 MW >Μονάδα παραγωγής βιοελαίων από άλγη. Αλλά ο σχεδιασμός για τον Αστακό περιέχει κι άλλη πρασινάδα:απ’ τις 23/10/2009 έχει κατατεθεί αίτηση στη ΡΑΕ για μονάδα ηλεκτροπαραγωγής από καύση αστικών αποβλήτων (σκουπιδιών δηλ.) 200MW!!!
Εκτός των άλλων, σύμφωνα και με τη δήλωση του εκπροσώπου της Astakos Terminal το λιμάνι του Αστακού πουλιέται μαζί με τη Βιομηχανική Περιοχή σε Εταιρεία του Κατάρ ως η πρώτη ιδιωτική βιομηχανική περιοχή μαζί με ιδιωτικό λιμάνι που ανήκουν σε ξένη χώρα! Στη μελέτη αναφέρεται η μονάδα βιοελαίων που θα δεσμεύει υποτίθεται το διοξείδιο του άνθρακα.Δεν υπάρχει καμία τεκμηρίωση σχετικά με το πως γίνεται και αυτό είναι λογικό αφού δεν υπάρχει πουθενά σήμερα ασφαλής και οικονομικά συμφέρουσα μέθοδος δέσμευσης του CO2.Αλλά αν η συγκεκριμένη εταιρεία έχει αυτή την τεχνογνωσία,γιατί την περιορίζει στον Αστακό και δεν τη διαθέτει σε παγκόσμια κλίμακα?
Πόσες θα είναι οι θέσεις εργασίας; Η ΜΠΕ αναφέρει σαφώς 140 θέσεις εργασίας.Τα μέσα ενημέρωσης επιμένουν να μιλούν για 1.500 θέσεις, ενώ ακόμα κι ο Νομάρχης που βγήκε εξ αρχής στα μέσα μ’ αυτό το σύνθημα, αναγκάστηκε στο Νομαρχιακό Συμβούλιο να παραδεχθεί πως οι θέσεις εργασίας είναι 140, μάλιστα σε πλήρη ανάπτυξη της επένδυσης.Η συγκεκριμένη επένδυση αλλάζει άρδην το διαμετακομιστικό χαρακτήρα του λιμανιού, αλλά και τον αναπτυξιακό προσανατολισμό της ευρύτερης περιοχής. Μετατρέπει την περιοχή σε ενεργειακό κέντρο μεγάλης,μάλιστα, επικινδυνότητας αφού μέρος της επένδυσης εμπίπτει στην οδηγία Sevezo II.Η ηλεκτροπαραγωγή από LPG δεν υπάρχει στην Ελλάδα αλλά και στον κόσμο.
Ποιες οι τοπικές επιπτώσεις; >Οι τοπικοί ρύποι από μια τέτοια μονάδα είναι 20% λιγότεροι από μια αντίστοιχη μονάδα λιθάνθρακα και περίπου 15% περισσότεροι απ’ τη μονάδα λιθάνθρακα που είχε δρομολογηθεί στον Αστακό και ξεσήκωσε τον κόσμο. >Το LPG παράγει Επικίνδυνους Αέριους Ρύπους με καρκινογόνες και μεταλλαξιογόνες ιδιότητες. >Η αποβολή υδρατμών και η έκλυση μεγάλων ποσοτήτων θερμότητας θ’ αλλάξει το τοπικό μικροκλίμα ( φαινόμενο θερμονησίδας). >Τα αποθηκευμένα αέρια (LPG και LNG) θα διαφεύγουν σε ποσοστό 1%, δηλ. 40.000 τόνοι ετησίως. Τα διαφεύγοντα αέρια,θα αναδύουν μια διαρκή χαρακτηριστική οσμή . >Τα μεγάλα ατυχήματα από έκρηξη, τέτοιων μονάδων,δεν είναι σπάνια. Εδώ ο κίνδυνος αυξάνεται εξ’ αιτίας της μεγάλης σεισμικότητας της περιοχής. >Η περιοχή οδηγείται σε ενεργειακή μονοκαλλιέργεια με αποτέλεσμα παραδοσιακοί παραγωγικοί τομείς να οδηγηθούν σε αδιέξοδο:Γεωργία,κτηνοτροφία, παράκτια αλιεία,ιχθυοκαλλιέργειες. >Κι ο σημερινός υποτυπώδης τουρισμός θα εξαφανιστεί. > Αναιρείται ο διαμετακομιστικός χαρακτήρας του λιμανιού,αυτός για τον οποίο δαπανήθηκαν εκατομμύρια εθνικών και κοινοτικών πόρων. >Το τελικό Ισοζύγιο των θέσεων εργασίας προκύπτει αρνητικό.
Οφείλουμε λοιπόν ως τοπική κοινωνία,σύλλογοι,φορείς , πολίτες,να μη μείνουμε απαθείς, συνυπογράφοντας τα παραπάνω κείμενα και συντονίζοντας τις παρεμβάσεις μας.
Κίνηση Πολιτών Δήμου Αστακού Πολιτιστικός Σύλλογος Βασιλόπουλου Η ΒΕΛΑ
Σε μαζική κλίμακα και μεγάλη συγκέντρωση, οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις κατατάσσονται στην ανώτατη κατηγορία επικινδυνότητας και ασφάλειας και υπόκεινται από την Ε.Ε. στην οδηγία 96/82/ΕΚ. Η συγκεκριμένη οδηγία είναι γνωστή και ως Σεβέζο ΙΙ και αφορά την «πρόληψη και καταστολή βιομηχανικών ατυχημάτων μεγάλης Έκτασης». Πήρε το όνομα της από το γνωστό ατύχημα διαρροής χημικών (διοξίνης) στο Σεβέζο της Ιταλίας το 1976.
Το LPG αντλεί την «κακή του φήμη» κυρίως από δύο μεγάλα ατυχήματα που έχουν συμβεί στο παρελθόν. Ο λόγος για το τραγικό δυστύχημα στις 19 Νοεμβρίου του 1984 σε δεξαμενές LPG της κρατικής εταιρείας PEMEX στο Σαν Χουάν του Μεξικού, προκάλεσε το θάνατο σε περισσότερους από 500 ανθρώπους και τον τραυματισμό περίπου 6.000 ανθρώπων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η έκρηξη έγινε αισθητή και καταγράφηκε από σεισμογράφους στο Πανεπιστήμιο του Μεξικού στην πρωτεύουσα της χώρας.
Ένα ακόμη σοβαρό ατύχημα συνέβη στην Τοσκάνη πέρυσι όταν εξερράγη βαγόνι που μετέφερε LPG. Στο δυστύχημα έχασαν τη ζωή τους 15 άνθρωποι ενώ προκλήθηκαν ζημιές και καταρρεύσεις κτιρίων στην περιοχή.
Το γεγονός ότι οι ευρωπαϊκές χώρες αποφεύγουν τις μεγάλες εγκαταστάσεις LPG τουλάχιστον στην ηλεκτροπαραγωγή, εμμέσως συνάγεται και από την πρόθεση των επενδυτών να εξάγουν την ηλεκτρική ενέργεια στην Ιταλία και παρ’ όλα αυτά επιλέγουν ως τοποθεσία εγκατάστασης την Ελλάδα. Σημειώνεται ότι πάγια τακτική της γειτονικής χώρας είναι να εγκαθιστά ηλεκτροπαραγωγικές μονάδες μεγάλης όχλησης ή επικινδυνότητας σε γειτονικές χώρες, όπως συμβαίνει με τα ανθρακικά εργοστάσια σε Αλβανία και Μαυροβούνιο που θα αναπτύξουν ιταλικές εταιρείες.
Όταν υλοποιηθεί το project του Αστακού αναμένεται να διακινείται και να αποθηκεύεται στην περιοχή τεράστιος όγκος καυσίμου LPG και εκτιμάται ότι για τη λειτουργία της μονάδας ηλεκτροπαραγωγής στον Αστακό θα πραγματοποιούνται περί τα 50 δρομολόγια ετησίως ειδικών δεξαμενόπλοιων από το Κατάρ, που θα εκφορτώνουν το καύσιμο μέσω συστημάτων αγωγών, συμπιεστών, αντλιών κλπ.
2 σχόλια:
ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΑΤΥΓΙΑΛΙ ΑΣΤΑΚΟΥ
Η επένδυση το Κατάρ αφορά σε:
>Σταθμό αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG
>Σταθμό αποθήκευσης και επαναεριοποίησης LPG
>Μονάδα ηλεκτροπαραγωγής από LPG 1100 MW
>Μονάδα παραγωγής βιοελαίων από άλγη.
Αλλά ο σχεδιασμός για τον Αστακό περιέχει κι άλλη πρασινάδα:απ’ τις 23/10/2009 έχει κατατεθεί αίτηση στη ΡΑΕ για μονάδα ηλεκτροπαραγωγής από καύση αστικών αποβλήτων (σκουπιδιών δηλ.) 200MW!!!
Εκτός των άλλων, σύμφωνα και με τη δήλωση του εκπροσώπου της Astakos Terminal το λιμάνι του Αστακού πουλιέται μαζί με τη Βιομηχανική Περιοχή σε Εταιρεία του Κατάρ ως η πρώτη ιδιωτική βιομηχανική περιοχή μαζί με ιδιωτικό λιμάνι που ανήκουν σε ξένη χώρα!
Στη μελέτη αναφέρεται η μονάδα βιοελαίων που θα δεσμεύει υποτίθεται το διοξείδιο του άνθρακα.Δεν υπάρχει καμία τεκμηρίωση σχετικά με το πως γίνεται και αυτό είναι λογικό αφού δεν υπάρχει πουθενά σήμερα ασφαλής και οικονομικά συμφέρουσα μέθοδος δέσμευσης του CO2.Αλλά αν η συγκεκριμένη εταιρεία έχει αυτή την τεχνογνωσία,γιατί την περιορίζει στον Αστακό και δεν τη διαθέτει σε παγκόσμια κλίμακα?
Πόσες θα είναι οι θέσεις εργασίας;
Η ΜΠΕ αναφέρει σαφώς 140 θέσεις εργασίας.Τα μέσα ενημέρωσης επιμένουν να μιλούν για 1.500 θέσεις, ενώ ακόμα κι ο Νομάρχης που βγήκε εξ αρχής στα μέσα μ’ αυτό το σύνθημα, αναγκάστηκε στο Νομαρχιακό Συμβούλιο να παραδεχθεί πως οι θέσεις εργασίας είναι 140, μάλιστα σε πλήρη ανάπτυξη της επένδυσης.Η συγκεκριμένη επένδυση αλλάζει άρδην το διαμετακομιστικό χαρακτήρα του λιμανιού, αλλά και τον αναπτυξιακό προσανατολισμό της ευρύτερης περιοχής. Μετατρέπει την περιοχή σε ενεργειακό κέντρο μεγάλης,μάλιστα, επικινδυνότητας αφού μέρος της επένδυσης εμπίπτει στην οδηγία Sevezo II.Η ηλεκτροπαραγωγή από LPG δεν υπάρχει στην Ελλάδα αλλά και στον κόσμο.
Ποιες οι τοπικές επιπτώσεις;
>Οι τοπικοί ρύποι από μια τέτοια μονάδα είναι 20% λιγότεροι από μια αντίστοιχη μονάδα λιθάνθρακα και περίπου 15% περισσότεροι απ’ τη μονάδα λιθάνθρακα που είχε δρομολογηθεί στον Αστακό και ξεσήκωσε τον κόσμο.
>Το LPG παράγει Επικίνδυνους Αέριους Ρύπους με καρκινογόνες και μεταλλαξιογόνες ιδιότητες.
>Η αποβολή υδρατμών και η έκλυση μεγάλων ποσοτήτων θερμότητας θ’ αλλάξει το τοπικό μικροκλίμα ( φαινόμενο θερμονησίδας).
>Τα αποθηκευμένα αέρια (LPG και LNG) θα διαφεύγουν σε ποσοστό 1%, δηλ. 40.000 τόνοι ετησίως. Τα διαφεύγοντα αέρια,θα αναδύουν μια διαρκή χαρακτηριστική οσμή .
>Τα μεγάλα ατυχήματα από έκρηξη, τέτοιων μονάδων,δεν είναι σπάνια. Εδώ ο κίνδυνος αυξάνεται εξ’ αιτίας της μεγάλης σεισμικότητας της περιοχής.
>Η περιοχή οδηγείται σε ενεργειακή μονοκαλλιέργεια με αποτέλεσμα παραδοσιακοί παραγωγικοί τομείς να οδηγηθούν σε αδιέξοδο:Γεωργία,κτηνοτροφία, παράκτια αλιεία,ιχθυοκαλλιέργειες.
>Κι ο σημερινός υποτυπώδης τουρισμός θα εξαφανιστεί.
> Αναιρείται ο διαμετακομιστικός χαρακτήρας του λιμανιού,αυτός για τον οποίο δαπανήθηκαν εκατομμύρια εθνικών και κοινοτικών πόρων.
>Το τελικό Ισοζύγιο των θέσεων εργασίας προκύπτει αρνητικό.
Οφείλουμε λοιπόν ως τοπική κοινωνία,σύλλογοι,φορείς , πολίτες,να μη μείνουμε απαθείς,
συνυπογράφοντας τα παραπάνω κείμενα και συντονίζοντας τις
παρεμβάσεις μας.
Κίνηση Πολιτών Δήμου Αστακού
Πολιτιστικός Σύλλογος Βασιλόπουλου Η ΒΕΛΑ
Σε μαζική κλίμακα και μεγάλη συγκέντρωση, οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις κατατάσσονται στην ανώτατη κατηγορία επικινδυνότητας και ασφάλειας και υπόκεινται από την Ε.Ε. στην οδηγία 96/82/ΕΚ. Η συγκεκριμένη οδηγία είναι γνωστή και ως Σεβέζο ΙΙ και αφορά την «πρόληψη και καταστολή βιομηχανικών ατυχημάτων μεγάλης Έκτασης». Πήρε το όνομα της από το γνωστό ατύχημα διαρροής χημικών (διοξίνης) στο Σεβέζο της Ιταλίας το 1976.
Το LPG αντλεί την «κακή του φήμη» κυρίως από δύο μεγάλα ατυχήματα που έχουν συμβεί στο παρελθόν. Ο λόγος για το τραγικό δυστύχημα στις 19 Νοεμβρίου του 1984 σε δεξαμενές LPG της κρατικής εταιρείας PEMEX στο Σαν Χουάν του Μεξικού, προκάλεσε το θάνατο σε περισσότερους από 500 ανθρώπους και τον τραυματισμό περίπου 6.000 ανθρώπων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η έκρηξη έγινε αισθητή και καταγράφηκε από σεισμογράφους στο Πανεπιστήμιο του Μεξικού στην πρωτεύουσα της χώρας.
Ένα ακόμη σοβαρό ατύχημα συνέβη στην Τοσκάνη πέρυσι όταν εξερράγη βαγόνι που μετέφερε LPG. Στο δυστύχημα έχασαν τη ζωή τους 15 άνθρωποι ενώ προκλήθηκαν ζημιές και καταρρεύσεις κτιρίων στην περιοχή.
Το γεγονός ότι οι ευρωπαϊκές χώρες αποφεύγουν τις μεγάλες εγκαταστάσεις LPG τουλάχιστον στην ηλεκτροπαραγωγή, εμμέσως συνάγεται και από την πρόθεση των επενδυτών να εξάγουν την ηλεκτρική ενέργεια στην Ιταλία και παρ’ όλα αυτά επιλέγουν ως τοποθεσία εγκατάστασης την Ελλάδα. Σημειώνεται ότι πάγια τακτική της γειτονικής χώρας είναι να εγκαθιστά ηλεκτροπαραγωγικές μονάδες μεγάλης όχλησης ή επικινδυνότητας σε γειτονικές χώρες, όπως συμβαίνει με τα ανθρακικά εργοστάσια σε Αλβανία και Μαυροβούνιο που θα αναπτύξουν ιταλικές εταιρείες.
Όταν υλοποιηθεί το project του Αστακού αναμένεται να διακινείται και να αποθηκεύεται στην περιοχή τεράστιος όγκος καυσίμου LPG και εκτιμάται ότι για τη λειτουργία της μονάδας ηλεκτροπαραγωγής στον Αστακό θα πραγματοποιούνται περί τα 50 δρομολόγια ετησίως ειδικών δεξαμενόπλοιων από το Κατάρ, που θα εκφορτώνουν το καύσιμο μέσω συστημάτων αγωγών, συμπιεστών, αντλιών κλπ.
Δημοσίευση σχολίου