Μιλάγαμε για διοικητική Μεταρρύθμιση (όσοι τουλάχιστον θέλουμε ουσιαστικές αλλαγές στην Αυτοδιοίκηση) και όχι για αλλαγή του προϊστάμενου (από Νομάρχη σε Δήμαρχο) σε κάποιες υπηρεσίες.
· Τι αλλάζει λοιπόν στις πολεοδομίες που ήταν εστίες διαφθοράς αν γίνουν όλες Δημοτικές; Η απλή μεταφορά υπηρεσιών που λειτουργούν με κακό τρόπο, μεταφέρει και τον κακό τρόπο λειτουργίας. Αυτό που ήταν απαραίτητο είναι η ταυτόχρονη θεσμική παρέμβαση στον τρόπο λειτουργίας. Δυστυχώς τίποτε από αυτά δεν αλλάζει.
· Αν κλείνει ο Δήμαρχος τα σχολεία λόγω καιρικών συνθηκών αντί για τον Νομάρχη, τι θ' αλλάξει όταν όλο το ΕΣΠΑ της Δυτ. Ελλάδας για σχολικά κτίρια (και εξοπλισμό!!) είναι 42 εκ ευρώ δηλαδή 10 σχολεία (με το ζόρι) σε όλη τη περιφέρεια όταν το λιγότερο 20 λείπουν από την Δευτεροβάθμια (μόνο) της Αιτωλοακαρνανίας;
· Γιατί λείπουν από την Μεταρρύθμιση τα Λιμενικά Ταμεία; Πάλι στις παραλίες θα κάνει κουμάντο ο διορισμένος πρόεδρος του Νομαρχιακού Λιμενικού Ταμείου;
· Τι αλλάζει στην υλοποίηση των δημόσιων έργων και στο μεγάλο πανηγύρι που γίνεται με τις αναθέσεις αλλά και την επιστασία των έργων; Βλέπετε κάποια ασφαλιστική δικλείδα που μου διαφεύγει; Βλέπεται κάποια αλλαγή στο υπάρχον θεσμικό πλαίσιο;
· Αρέσει σε κανέναν που ο Παπαδήμος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας και οι άλλοι της Ε.Ε. συνδέουν τον Καλλικράτη με το Πρόγραμμα Σταθερότητας και ανάπτυξης, δηλαδή με το πιο άγριο πρόγραμμα μονόπλευρης λιτότητας των τελευταίων 40 χρόνων; Περιμένει κανείς χρήματα για την Αυτοδιοίκηση; Κι ο ίδιος ο Ραγκούσης στις δηλώσεις του συνδέει τη χρηματοδότηση των Δήμων με την καλή εκτέλεση του προϋπολογισμού. Κάτι δηλαδή σαν το αείμνηστο "υπάρχουν λεφτά" του Γ. Παπανδρέου. Και μην μου πει κανείς για την μείωση του κόστους των αιρετών, γιατί α) είναι πολύ μικρό (8% του συνολικού κόστους λειτουργίας) και β) άμα ήθελαν, το έκαναν εδώ και χρόνια και χωρίς Καλλικράτη. Θυμίζω ότι η Κίνηση Πολιτών μιλά εδώ και χρόνια για άμισθους αντιδημάρχους εκτός αυτών που έχουν πλήρη και αποκλειστική απασχόληση στον Δήμο - χωρίς διπλό μισθό εννοείται. Όσο για τις καταργήσεις των Δημοτικών Επιχειρήσεων , αυτό κι αν έπρεπε να γίνει εδώ και χρόνια χωρίς να συνδέεται με καμία Μεταρρύθμιση γιατί είναι το αυτονόητο. Για να μην θυμηθώ ότι με τροπολογία (που ψηφίστηκε πριν μια εβδομάδα) η σημερινή κυβέρνηση νομιμοποίησε παλιότερες παρανομίες αιρετών και τους απάλλαξε από την υποχρέωση να πληρώσουν το οικονομικό κόστος γι αυτές. (Στα τοπικά μας, απλώς θα πλήρωναν από την τσέπη τους κάτι τραπεζώματα και κάτι εργάκια σε αυλές και μάντρες σπιτιών, πρώην Δήμαρχοι).
· Είδατε τίποτα για την τόνωση της τοπικής Δημοκρατίας; Για ουσιαστικές αρμοδιότητες τοπικών συμβουλίων και συμβουλίων συνοικιών που θα κάνουν κουμάντο στα μικρά και απλά του χωριού και της συνοικίας; Μήπως είδατε την εκλογή των μελών αυτών των συμβουλίων από ενιαίο ψηφοδέλτιο χωρίς μικροπαραταξικές σκοπιμότητες. Γιατί μόνο έτσι θα τραβήξουμε να ασχοληθούν με τα κοινά αυτούς που πραγματικά και ανιδιοτελώς θέλουν να το κάνουν.
· Σε εκατοντάδες πόλεις της Δ. Ευρώπης, της Λ. Αμερικής, του Καναδά εφαρμόζεται (με διαφορετικούς τρόπους) η λογική του συμμετοχικού προϋπολογισμού. Δηλαδή ενός προϋπολογισμού που στήνεται από τα κάτω με συνελεύσεις γειτονιών και ένα σύστημα ιεράρχησης των έργων που δίνει το δικαίωμα στους πολίτες και την κοινωνία να κάνουν κουμάντο για τα ζητήματα που τους αφορούν άμεσα. Δηλαδή η πρόταση της Κίνησης Πολιτών να είναι νόμιμος ο προϋπολογισμός, μόνο αν το 10% των έργων του Τεχνικού Προγράμματος έχει την έγκριση γενικών συνελεύσεων των κατοίκων, σε τι δυσκολεύει τον κ. Ραγκούση; Τον κ. Παπαθανάση καταλαβαίνω ότι τον δυσκολεύει γιατί του κόβει τα ρουσφετάκια, αλλά στον κ. Ραγκούση που έχει αναλάβει να τονώσει την ΑΥΤΟδιοίκηση τι πρόβλημα δημιουργεί;
· Είδατε μήπως την απλή αναλογική ως σύστημα εκλογής των δημοτικών συμβούλων; Γιατί δεν είναι μόνο ζήτημα Δημοκρατίας και ισοτιμίας της ψήφου, αλλά επιβάλλει και έναν άλλο τρόπο λειτουργίας των αιρετών. Μπορεί να κάνει το δημοτικό συμβούλιο χώρο συζήτησης και δημιουργικής σύνθεσης των απόψεων και όχι μια απλή διεκπεραιωτική διαδικασία όπου η όλα είναι προαποφασισμένα και "μοιρασμένα".
· Δυστυχώς παραμένει το σύστημα εκλογής των δημοτικών συμβούλων ξεχωριστά από κάθε πρώην Δήμο. Δηλαδή ο κάτοικος του Πλατανίτη δεν μπορεί να έχει λόγο για το ποιοι δημοτικοί σύμβουλοι θα εκλεγούν από την Ναύπακτο για να τον διοικήσουν. Θα ψηφίζει μόνο τους δημότες του πρώην Δήμου Αντιρρίου
· Έχετε ξαναδεί ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ μεταρρύθμιση να μην έχει καθόλου εθελοντικό χαρακτήρα; Γιατί δεν υπάρχει ούτε το παραμικρό χρονικό διάστημα για εθελοντικές συνενώσεις; Δηλαδή η διαβούλευση εξαντλείται στο mail που έστειλα; Πώς θα πάρουν θέση οι τοπικές κοινωνίες; Όταν όλοι ξέρουμε ότι οι κομματικοί μηχανισμοί δουλεύουν στο φουλ και με τις "άκρες" που έχουν, προσπαθούν να επιβάλλουν τα καλά και συμφέροντα. Ενώ υποτίθεται η κοινωνία συζητά τις θεσμικές μεταβολές, στις κομματικές συσκέψεις του ΠΑΣΟΚ αυτό που κυριαρχεί είναι το ποιά γεωγραφική μοιρασιά μας βολεύει;
Και για να έλθω στα τοπικά
· Ξεχάστε τις αλλαγές στα όρια Νομαρχιών και Περιφερειών. Το Ευπάλιο καταδικάζεται να αναφέρεται στη Λαμία και το Μενίδι στην Πάτρα. Και ρωτάω μια σοβαρή Μεταρρύθμιση δεν έπρεπε να διορθώνει τέτοια εξόφθαλμα και τραγικά λάθη; Δηλαδή όσο καλό κι αν ήταν το θεσμικό πλαίσιο, θα μπορούσε η Καρδίτσα να ΑΥΤΟδιοικηθεί και να σχεδιάσει το μέλλον της, αν ανήκε στην Περιφέρεια Ηπείρου, χώρια από τα Τρίκαλα αλλά μαζί με την Ηγουμενίτσα;
· Δυστυχώς ξεχάστε και τις αλλαγές στα όρια των Δήμων. Μόνο ακέραιοι Δήμοι συνενώνονται. Το λάθος του Δήμου Χάλκειας στο παρελθόν, θα το πληρώνουν εσαεί το Τρίκορφο και το Περιθώρι. Θα συρθούν είτε το πρώτο στο Μεσολόγγι, είτε το δεύτερο στην Ναύπακτο.
· Και κάτι που μπορούμε να το αξιοποιήσουμε θετικά στην περιοχή μας. Οι ορεινοί και νησιωτικοί Δήμοι, ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ από το πληθυσμιακό κριτήριο. Ακόμη και αν δεν προλαβαίνουν την 1/1/11 να έχουν πλήρη ανάπτυξη των υπηρεσιών τους (πχ Πολεοδομία) μπορούν να συνεργαστούν γι αυτό το θέμα με γειτονικό Δήμο. Για παράδειγμα ο Δήμος Ορεινής Ναυπακτίας μπορεί να λειτουργήσει την πολεοδομία από κοινού με τον Δήμο Ναυπάκτου. Άρα αν θέλουμε μπορούμε να κρατήσουμε στην Ορεινή Ναυπακτία ένα επιτελείο ανθρώπων που θα επικεντρώσει την προσοχή του και την δράση του στα πολλά και διαφορετικά προβλήματα του ορεινού όγκου.
Κλείνοντας το σχόλιο με αφορμή τις δηλώσεις του κ. Ραγκούση στην συνάντησή του με την ΚΕΔΚΕ.Δυστυχώς οι κακές προβλέψεις επιβεβαιώνονται. Δεν έχουμε μπροστά μας την Μεταρρύθμιση που έχουμε ανάγκη, παρά μόνο μια απλή ρύθμιση του μεγέθους των Δήμων και μια μετακίνηση αρμοδιοτήτων που γίνεται απαραίτητη μετά από την κατάργηση των Νομαρχιών. Επειδή μάλιστα καταργούμε τον Νομάρχη, κάνουμε τους Δήμους τόσο μεγάλους που να μοιάζουν με Νομαρχίες. Κι αυτό το κόστος το πληρώνουμε με έλλειμμα στην τοπική Δημοκρατία και στην Αυτοδιοίκηση που μετατρέπεται σε σκέτη Διοίκηση η ΕΤΕΡΟδιοίκηση.
· Τι αλλάζει λοιπόν στις πολεοδομίες που ήταν εστίες διαφθοράς αν γίνουν όλες Δημοτικές; Η απλή μεταφορά υπηρεσιών που λειτουργούν με κακό τρόπο, μεταφέρει και τον κακό τρόπο λειτουργίας. Αυτό που ήταν απαραίτητο είναι η ταυτόχρονη θεσμική παρέμβαση στον τρόπο λειτουργίας. Δυστυχώς τίποτε από αυτά δεν αλλάζει.
· Αν κλείνει ο Δήμαρχος τα σχολεία λόγω καιρικών συνθηκών αντί για τον Νομάρχη, τι θ' αλλάξει όταν όλο το ΕΣΠΑ της Δυτ. Ελλάδας για σχολικά κτίρια (και εξοπλισμό!!) είναι 42 εκ ευρώ δηλαδή 10 σχολεία (με το ζόρι) σε όλη τη περιφέρεια όταν το λιγότερο 20 λείπουν από την Δευτεροβάθμια (μόνο) της Αιτωλοακαρνανίας;
· Γιατί λείπουν από την Μεταρρύθμιση τα Λιμενικά Ταμεία; Πάλι στις παραλίες θα κάνει κουμάντο ο διορισμένος πρόεδρος του Νομαρχιακού Λιμενικού Ταμείου;
· Τι αλλάζει στην υλοποίηση των δημόσιων έργων και στο μεγάλο πανηγύρι που γίνεται με τις αναθέσεις αλλά και την επιστασία των έργων; Βλέπετε κάποια ασφαλιστική δικλείδα που μου διαφεύγει; Βλέπεται κάποια αλλαγή στο υπάρχον θεσμικό πλαίσιο;
· Αρέσει σε κανέναν που ο Παπαδήμος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας και οι άλλοι της Ε.Ε. συνδέουν τον Καλλικράτη με το Πρόγραμμα Σταθερότητας και ανάπτυξης, δηλαδή με το πιο άγριο πρόγραμμα μονόπλευρης λιτότητας των τελευταίων 40 χρόνων; Περιμένει κανείς χρήματα για την Αυτοδιοίκηση; Κι ο ίδιος ο Ραγκούσης στις δηλώσεις του συνδέει τη χρηματοδότηση των Δήμων με την καλή εκτέλεση του προϋπολογισμού. Κάτι δηλαδή σαν το αείμνηστο "υπάρχουν λεφτά" του Γ. Παπανδρέου. Και μην μου πει κανείς για την μείωση του κόστους των αιρετών, γιατί α) είναι πολύ μικρό (8% του συνολικού κόστους λειτουργίας) και β) άμα ήθελαν, το έκαναν εδώ και χρόνια και χωρίς Καλλικράτη. Θυμίζω ότι η Κίνηση Πολιτών μιλά εδώ και χρόνια για άμισθους αντιδημάρχους εκτός αυτών που έχουν πλήρη και αποκλειστική απασχόληση στον Δήμο - χωρίς διπλό μισθό εννοείται. Όσο για τις καταργήσεις των Δημοτικών Επιχειρήσεων , αυτό κι αν έπρεπε να γίνει εδώ και χρόνια χωρίς να συνδέεται με καμία Μεταρρύθμιση γιατί είναι το αυτονόητο. Για να μην θυμηθώ ότι με τροπολογία (που ψηφίστηκε πριν μια εβδομάδα) η σημερινή κυβέρνηση νομιμοποίησε παλιότερες παρανομίες αιρετών και τους απάλλαξε από την υποχρέωση να πληρώσουν το οικονομικό κόστος γι αυτές. (Στα τοπικά μας, απλώς θα πλήρωναν από την τσέπη τους κάτι τραπεζώματα και κάτι εργάκια σε αυλές και μάντρες σπιτιών, πρώην Δήμαρχοι).
· Είδατε τίποτα για την τόνωση της τοπικής Δημοκρατίας; Για ουσιαστικές αρμοδιότητες τοπικών συμβουλίων και συμβουλίων συνοικιών που θα κάνουν κουμάντο στα μικρά και απλά του χωριού και της συνοικίας; Μήπως είδατε την εκλογή των μελών αυτών των συμβουλίων από ενιαίο ψηφοδέλτιο χωρίς μικροπαραταξικές σκοπιμότητες. Γιατί μόνο έτσι θα τραβήξουμε να ασχοληθούν με τα κοινά αυτούς που πραγματικά και ανιδιοτελώς θέλουν να το κάνουν.
· Σε εκατοντάδες πόλεις της Δ. Ευρώπης, της Λ. Αμερικής, του Καναδά εφαρμόζεται (με διαφορετικούς τρόπους) η λογική του συμμετοχικού προϋπολογισμού. Δηλαδή ενός προϋπολογισμού που στήνεται από τα κάτω με συνελεύσεις γειτονιών και ένα σύστημα ιεράρχησης των έργων που δίνει το δικαίωμα στους πολίτες και την κοινωνία να κάνουν κουμάντο για τα ζητήματα που τους αφορούν άμεσα. Δηλαδή η πρόταση της Κίνησης Πολιτών να είναι νόμιμος ο προϋπολογισμός, μόνο αν το 10% των έργων του Τεχνικού Προγράμματος έχει την έγκριση γενικών συνελεύσεων των κατοίκων, σε τι δυσκολεύει τον κ. Ραγκούση; Τον κ. Παπαθανάση καταλαβαίνω ότι τον δυσκολεύει γιατί του κόβει τα ρουσφετάκια, αλλά στον κ. Ραγκούση που έχει αναλάβει να τονώσει την ΑΥΤΟδιοίκηση τι πρόβλημα δημιουργεί;
· Είδατε μήπως την απλή αναλογική ως σύστημα εκλογής των δημοτικών συμβούλων; Γιατί δεν είναι μόνο ζήτημα Δημοκρατίας και ισοτιμίας της ψήφου, αλλά επιβάλλει και έναν άλλο τρόπο λειτουργίας των αιρετών. Μπορεί να κάνει το δημοτικό συμβούλιο χώρο συζήτησης και δημιουργικής σύνθεσης των απόψεων και όχι μια απλή διεκπεραιωτική διαδικασία όπου η όλα είναι προαποφασισμένα και "μοιρασμένα".
· Δυστυχώς παραμένει το σύστημα εκλογής των δημοτικών συμβούλων ξεχωριστά από κάθε πρώην Δήμο. Δηλαδή ο κάτοικος του Πλατανίτη δεν μπορεί να έχει λόγο για το ποιοι δημοτικοί σύμβουλοι θα εκλεγούν από την Ναύπακτο για να τον διοικήσουν. Θα ψηφίζει μόνο τους δημότες του πρώην Δήμου Αντιρρίου
· Έχετε ξαναδεί ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ μεταρρύθμιση να μην έχει καθόλου εθελοντικό χαρακτήρα; Γιατί δεν υπάρχει ούτε το παραμικρό χρονικό διάστημα για εθελοντικές συνενώσεις; Δηλαδή η διαβούλευση εξαντλείται στο mail που έστειλα; Πώς θα πάρουν θέση οι τοπικές κοινωνίες; Όταν όλοι ξέρουμε ότι οι κομματικοί μηχανισμοί δουλεύουν στο φουλ και με τις "άκρες" που έχουν, προσπαθούν να επιβάλλουν τα καλά και συμφέροντα. Ενώ υποτίθεται η κοινωνία συζητά τις θεσμικές μεταβολές, στις κομματικές συσκέψεις του ΠΑΣΟΚ αυτό που κυριαρχεί είναι το ποιά γεωγραφική μοιρασιά μας βολεύει;
Και για να έλθω στα τοπικά
· Ξεχάστε τις αλλαγές στα όρια Νομαρχιών και Περιφερειών. Το Ευπάλιο καταδικάζεται να αναφέρεται στη Λαμία και το Μενίδι στην Πάτρα. Και ρωτάω μια σοβαρή Μεταρρύθμιση δεν έπρεπε να διορθώνει τέτοια εξόφθαλμα και τραγικά λάθη; Δηλαδή όσο καλό κι αν ήταν το θεσμικό πλαίσιο, θα μπορούσε η Καρδίτσα να ΑΥΤΟδιοικηθεί και να σχεδιάσει το μέλλον της, αν ανήκε στην Περιφέρεια Ηπείρου, χώρια από τα Τρίκαλα αλλά μαζί με την Ηγουμενίτσα;
· Δυστυχώς ξεχάστε και τις αλλαγές στα όρια των Δήμων. Μόνο ακέραιοι Δήμοι συνενώνονται. Το λάθος του Δήμου Χάλκειας στο παρελθόν, θα το πληρώνουν εσαεί το Τρίκορφο και το Περιθώρι. Θα συρθούν είτε το πρώτο στο Μεσολόγγι, είτε το δεύτερο στην Ναύπακτο.
· Και κάτι που μπορούμε να το αξιοποιήσουμε θετικά στην περιοχή μας. Οι ορεινοί και νησιωτικοί Δήμοι, ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ από το πληθυσμιακό κριτήριο. Ακόμη και αν δεν προλαβαίνουν την 1/1/11 να έχουν πλήρη ανάπτυξη των υπηρεσιών τους (πχ Πολεοδομία) μπορούν να συνεργαστούν γι αυτό το θέμα με γειτονικό Δήμο. Για παράδειγμα ο Δήμος Ορεινής Ναυπακτίας μπορεί να λειτουργήσει την πολεοδομία από κοινού με τον Δήμο Ναυπάκτου. Άρα αν θέλουμε μπορούμε να κρατήσουμε στην Ορεινή Ναυπακτία ένα επιτελείο ανθρώπων που θα επικεντρώσει την προσοχή του και την δράση του στα πολλά και διαφορετικά προβλήματα του ορεινού όγκου.
Κλείνοντας το σχόλιο με αφορμή τις δηλώσεις του κ. Ραγκούση στην συνάντησή του με την ΚΕΔΚΕ.Δυστυχώς οι κακές προβλέψεις επιβεβαιώνονται. Δεν έχουμε μπροστά μας την Μεταρρύθμιση που έχουμε ανάγκη, παρά μόνο μια απλή ρύθμιση του μεγέθους των Δήμων και μια μετακίνηση αρμοδιοτήτων που γίνεται απαραίτητη μετά από την κατάργηση των Νομαρχιών. Επειδή μάλιστα καταργούμε τον Νομάρχη, κάνουμε τους Δήμους τόσο μεγάλους που να μοιάζουν με Νομαρχίες. Κι αυτό το κόστος το πληρώνουμε με έλλειμμα στην τοπική Δημοκρατία και στην Αυτοδιοίκηση που μετατρέπεται σε σκέτη Διοίκηση η ΕΤΕΡΟδιοίκηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου