Στις 7-2-1998 πραγματοποιείται στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας ημερίδα για την αξιοποίηση των εγκαταστάσεων της ΕΤΒΑ στο Πλατυγιάλι Αστακού με πρωτοβουλία του Εργατικού Κέντρου Μεσολογγίου, της κοινότητας Αστακού, του συμβουλίου περιοχής της 8ης εδαφικής περιφέρειας και με τη στήριξη του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ (Κεντρικού και Περιφερειακού Δυτικής Ελλάδας).
Εισηγητές στην ημερίδα ήταν ο πρόεδρος του Ε.Κ. Μεσολογγίου, Αντώνης Σαλούρος και ο πρόεδρος της κοινότητας Αστακού Λάμπρος Πιτσούλιας.
Ακολούθησαν παρεμβάσεις του Πρόεδρου της ΓΣΕΕ, Χρήστου Πολυζωγόπουλου, του Αντιπροέδρου του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ Δημήτρη Στρατούλη, του Προέδρου του παραρτήματος του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ Δυτικής Ελλάδας, Αλέκου Μπάρλου, του υφυπουργού δημοσίων έργων και περιβάλλοντος, Χρίστου Βερελή, του εκπροσώπου του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, του Περιφερειάρχη Κων/νου Παπαδημητρίου, του υποδιοικητή της ΕΤΒΑ και προέδρου της ΝΑΒΙΠΕ ΑΕ κ. Νικόλη, του Νομάρχη Αιτωλοακαρνανία Γ. Βαινά, του προέδρου της ΤΕΔΚ, Θ. Σώκου, του προέδρου του Εμπορικού Επιμελητηρίου του Νομού Γ. Πιστιόλα, του Π. Κουρουμπλή (ΠΑΣΟΚ), του Α. Κωστόπουλου (ΝΔ), του Β. Τασούλη (ΣΥΝ) του κ. Κουτσουπιά (ΔΗΚΚΙ), του κ. Στ. Τσούκαλου (Αιτωλική Εταιρεία για την προστασία του περιβάλλοντος), του εκπρόσωπου του συνδικάτου οικοδόμων Αστακού κ. Σπ. Βασιλόπουλου και του… εκπροσώπου της εκκλησίας… αγνώστων λοιπών στοιχείων.
Σ΄αυτή την ημερίδα λοιπόν η τοπική κοινωνία αποφάσισε ότι:
Σ΄αυτή την ημερίδα λοιπόν η τοπική κοινωνία αποφάσισε ότι:
1. Είναι τεράστιες οι ευθύνες των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων και Διοικήσεων της ΕΤΒΑ, που δεν μπόρεσαν να αξιοποιήσουν εδώ και μία δεκαετία αυτή την επένδυση κόστους 15 δις δρχ., μοναδική στο είδος της σε όλη τη Μεσόγειο, και που όταν αυτό το επιδίωξαν τις δύο φορές προσπάθησαν να μετατρέψουν την περιοχή σε χαβούζα της Μεσογείου .
2. Η κυβέρνηση και η ΕΤΒΑ θα πρέπει το ταχύτερο δυνατό να πάρουν τις τελικές πολιτικές και επιχειρηματικές αποφάσεις για το αν μπορεί η ΕΤΒΑ να επιχειρήσει και τέταρτο εγχείρημα αξιοποίησης της ΝΑΒΙΠΕ ή εάν θα πρέπει αυτές οι εγκαταστάσεις να αξιοποιηθούν από το δημόσιο ή από φορέα συλλογικής κοινωνικής αναπτυξιακής ιδιοκτησίας και να ενταχθούν στον εθνικό σχεδιασμό.
3. Σε κάθε περίπτωση η αποτυχία των μέχρι σήμερα εγχειρημάτων αξιοποίησης της ΝΑΒΙΠΕ αναδεικνύει την ανάγκη αποσυσχέτισης της ΒΙΠΕ για ενδεχόμενη αξιοποίησή της αργότερα και προώθησης της αξιοποίησης του έργου σταδιακά και βήμα-βήμα ξεκινώντας από αυτό το κομμάτι του, που είναι ήδη έτοιμο και μπορεί να λειτουργήσει άμεσα, δηλαδή από τις λιμενικές εγκαταστάσεις.
4. Αυτές θα πρέπει να αξιοποιηθούν στην κατεύθυνση του εμπορικού, διαμερισματικού και τουριστικού λιμανιού, συμπληρωματικού των αναγκών των λιμανιών της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας, ως τρίτη πύλη της Ελλάδας προς τη Δύση, αφού εξασφαλιστούν το ταχύτερο δυνατό όλες οι αναγκαίες προϋποθέσεις (εκτελωνισμού, αστυνόμευσης και ελλιμενισμού).
4. Αυτές θα πρέπει να αξιοποιηθούν στην κατεύθυνση του εμπορικού, διαμερισματικού και τουριστικού λιμανιού, συμπληρωματικού των αναγκών των λιμανιών της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας, ως τρίτη πύλη της Ελλάδας προς τη Δύση, αφού εξασφαλιστούν το ταχύτερο δυνατό όλες οι αναγκαίες προϋποθέσεις (εκτελωνισμού, αστυνόμευσης και ελλιμενισμού).
5. Μέχρι τη λήψη των τελικών πολιτικών αποφάσεων από αύριο κιόλας, στην κατεύθυνση της βήμα-βήμα αξιοποίησης αυτών των εγκαταστάσεων, θα πρέπει άμεσα να προωθηθούν τέσσερις πρωτοβουλίες και ενέργειες.
· Θα πρέπει άμεσα να ανακληθεί η 3131/01/97/6-10-97 απόφαση του Υπολιμεναρχείου Μεσολογγίου και να επιτραπεί η προσέγγιση στο λιμάνι στην ΝΑΒΙΠΕ Αστακού τουλάχιστον των πλοίων που μεταφέρουν στέρεα φορτία (οικοδομικά υλικά, ζωοτροφές κλπ), ώστε να διασφαλιστεί η απασχόληση ανέργων και η εξυπηρέτηση αναγκών της περιοχής. Οι δικλείδες ασφάλειας για να επιτραπεί η προσέγγιση των πλοίων στις προβλήτες του λιμανιού μπορούν να συναποφασιστούν σε σύσκεψη των συναρμόδιων φορέων, που πρέπει να γίνει τις επόμενες ημέρες με πρωτοβουλία της ΕΤΒΑ.
· Να δοθεί από την ΕΤΒΑ άδεια σκοπιμότητας για τη σύνδεση γραμμής μεταφοράς προσώπων, οχημάτων και εμπορευμάτων προς Ιταλία, σύμφωνα με έγγραφο που έχει ήδη στείλει στην ΕΤΒΑ το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Να αρχίσει να αξιοποιείται η ΝΑΒΙΠΕ ως εμπορευματικός σταθμός για τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, όπως προτείνει το εμπορικό επιμελητήριο του νομού.
· Να ολοκληρωθούν οι επιλιμένιες και παραλιμένιες αναγκαίες υποδομές, για να μη χαθεί το εγκεκριμένο από το επιχειρησιακό σχέδιο βιομηχανίας ποσό των 4 δισ. δρχ., καθώς και η βελτίωση του οδικού δικτύου και η επέκταση του ήδη ανακαινιζόμενου σιδηροδρομικού δικτύου της περιοχής στη ΝΑΒΙΠΕ.
· Σε διαφορετική περίπτωση και ειδικά εάν σε ένδειξη καλής θέλησης από την ΕΤΒΑ δεν δοθεί στις επόμενες ημέρες η άδειά της για άμεση προσωρινή - και περιορισμένη έστω σε πρώτη φάση - λειτουργία του λιμανιού της ΝΑΒΙΠΕ Αστακού, θα είμαστε αναγκασμένοι να ηγηθούμε κινητοποιήσεων του λαού, των εργαζομένων και των ανέργων της περιοχής.
Αυτή ήταν η βούληση της τοπικής κοινωνίας τότε. Όπως αντιλαμβάνεστε τίποτα απ’ αυτά δεν έγινε.
· Θα πρέπει άμεσα να ανακληθεί η 3131/01/97/6-10-97 απόφαση του Υπολιμεναρχείου Μεσολογγίου και να επιτραπεί η προσέγγιση στο λιμάνι στην ΝΑΒΙΠΕ Αστακού τουλάχιστον των πλοίων που μεταφέρουν στέρεα φορτία (οικοδομικά υλικά, ζωοτροφές κλπ), ώστε να διασφαλιστεί η απασχόληση ανέργων και η εξυπηρέτηση αναγκών της περιοχής. Οι δικλείδες ασφάλειας για να επιτραπεί η προσέγγιση των πλοίων στις προβλήτες του λιμανιού μπορούν να συναποφασιστούν σε σύσκεψη των συναρμόδιων φορέων, που πρέπει να γίνει τις επόμενες ημέρες με πρωτοβουλία της ΕΤΒΑ.
· Να δοθεί από την ΕΤΒΑ άδεια σκοπιμότητας για τη σύνδεση γραμμής μεταφοράς προσώπων, οχημάτων και εμπορευμάτων προς Ιταλία, σύμφωνα με έγγραφο που έχει ήδη στείλει στην ΕΤΒΑ το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Να αρχίσει να αξιοποιείται η ΝΑΒΙΠΕ ως εμπορευματικός σταθμός για τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, όπως προτείνει το εμπορικό επιμελητήριο του νομού.
· Να ολοκληρωθούν οι επιλιμένιες και παραλιμένιες αναγκαίες υποδομές, για να μη χαθεί το εγκεκριμένο από το επιχειρησιακό σχέδιο βιομηχανίας ποσό των 4 δισ. δρχ., καθώς και η βελτίωση του οδικού δικτύου και η επέκταση του ήδη ανακαινιζόμενου σιδηροδρομικού δικτύου της περιοχής στη ΝΑΒΙΠΕ.
· Σε διαφορετική περίπτωση και ειδικά εάν σε ένδειξη καλής θέλησης από την ΕΤΒΑ δεν δοθεί στις επόμενες ημέρες η άδειά της για άμεση προσωρινή - και περιορισμένη έστω σε πρώτη φάση - λειτουργία του λιμανιού της ΝΑΒΙΠΕ Αστακού, θα είμαστε αναγκασμένοι να ηγηθούμε κινητοποιήσεων του λαού, των εργαζομένων και των ανέργων της περιοχής.
Αυτή ήταν η βούληση της τοπικής κοινωνίας τότε. Όπως αντιλαμβάνεστε τίποτα απ’ αυτά δεν έγινε.
Και κάτι ακόμα από τα 6,3 δισ. δρχ. φτάσαμε χωρίς να γίνει τίποτα στα 15 δισ. δρχ. + 4 δισ. δρχ. που χάθηκαν(;) απο το εγκεκριμένο επιχειρησιακό σχέδιο βιομηχανίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου